زندان تهران بزرگ؛ اقدام به خودکشی یک زندانی در پی مخالفت با اعزام به بیمارستان

اقدام به خودکشی زندانی

مجید کشوری زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد در پی مخالفت با اعزام به بیمارستان خارج از زندان اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، مجید کشوری، زندانی جرائم عمومی و مبتلا به بیماری PTSD یا سندروم پس از واقعه و مبتلا به کیست مویی، محبوس در تیپ چهار زندان تهران بزرگ اقدام به خودکشی کرد.

به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با کمپین : “با توجه به هماهنگی صورت گرفته قرار بود مجید کشوری در تاریخ ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ به مرکز درمانی خارج از زندان تهران بزرگ اعزام بشود حتی نامه اعزام‌او به بیمارستان هم صادر شد و حتی رئیس زندان زندان تهران بزرگ هم وعده اعزام او را به مرکز درمانی خارج از زندان داده بود اما با توجه به عملی نشدن این وعده روز شنبه مجید کشوری خودش را دار زد که خوشبختانه توسط سایر هم بندی هایش نجات پیدا کرد.”

لازم به ذکر است، مجید کشوری، زندانی متهم به جرائم عمومی علاوه بر ابتلا به بیماری اعصاب و روان PTSD که چندین مرحله اقدام به خودکشی کرده، از بیماری کیست مویی هم در رنج است و به دفعات از ناحیه پائین کمر و بین دو باسن خود دچار خونریزی می شود و نیازمند اعزام به مرکز درمانی و انجام عمل جراحی است.

مجید کشوری در آذر ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۲ ساله خود به اتهام《شورش در زندان قزلحصار کرج در سال ۱۳۸۹》به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

محرومیت از حق درمان زندانیان مصداق بارز شکنجه و ناقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۵ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید