احضار ۹ تن از فرهنگیان شهرستان لردگان به جلسه بازپرسی/ سند

احضار

شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لردگان ۹ تن از فعالان صنفی فرهنگیان را احضار کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از کانون صنفی معلمان ایران، روز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، نادر شریفی، کوروش قنبری، زادعلی محمودی، محمد سعیدی ابواسحاقی، کوروش شریفی، حمید اسحاقی، محمد امیری، غلامحسین موسوی و علی بابامیر، فعالان صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری، با دریافت ابلاغیه های کتبی توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شدند.

براساس ابلاغیه ای که در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تنظیم و به این فعالان صنفی فرهنگیان ساکن لردگان ابلاغ شده این شهروندان با شکایت دادستان این شهرستان با اتهامات  فعالیت تبلیغی علیه نظام  و تشویش اذهان عمومی مواجه و به دادسرای لردگان احضار شدند.

سرکوب آزادی بیان و عقیده، ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است که بر حق افراد بر انتشار آزادانه افکار و عقاید و نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی تاکید می کند.

ممانعت از حق دسترسی متهم به وکیل در مراحل بازجوئی، بازپرسی و محرومیت فرد از دسترسی به سایر ملزومات در یک فرآیند دادرسی ناقض، ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید