سیستان و بلوچستان؛ کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ بر اثر «تصادف» عمدی توسط ماموران نظامی در پهره

مصیب مبارکی مارندگان

یک شهروند بلوچ به نام مصیب مبارکی مارندگان، توسط نیروهای نظامی در پهره با خودرو زیر گرفته و کشته و یک شهروند دیگر زخمی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شب ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، دو شهروند بلوچ راکب موتورسیکلت بر اثر زیر گرفته شدن عمدی، توسط نیروهای نظامی در پهره، از توابع استان سیستان و بلوچستان، کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کمپین فعالین بلوچنوشت:  شهروند کشته شده مصیب مبارکی مارندگان، فرزند محمدشریف اهل مارندگان و ساکن غریب آباد پهره عنوان شده است.

از هویت شهروند زخمی شده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

گفته می شود مصیب پس از بازی در زمین فوتبال با یکی از دوستان خود در حال بازگشت به منزل بوده که مورد تعقیب نیروهای نظامی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، مصیب از ترس توقیف موتورسیکلت توسط نیروهای نظامی اقدام به فرار کرده که ماموران پس از تعقیب موتورسیکلت او را از پشت سر هدف قرار داده و از روی آن رد شده اند.

طبق این گزارش، وضعیت جسمانی دوست مصیب نیز وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، ۵۲ گزارش تیراندازی بی ظابطه ماموران نظامی به سمت شهروندان بلوچ به دست کمپین رسیده که دستکم ۷۷ شهروند بلوچ کشته و زخمی شده اند. در تیراندازی نیروهای نظامی ۲۹ شهروند بلوچ که یکی از آنها زن بوده زخمی و دستکم ۴۸ شهروند بلوچ که دو نفر از آنها زن و ۵ تن کودک بوده اند، جان خود را از دست داده اند..

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید