زندان تهران بزرگ؛ شاپور احسانی راد فعال کارگری به مرخصی درمانی اعزام شد

شاپور احسانی راد

شاپور احسانی راد، فعال کارگری که دوران محکومیت شش ساله خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند. به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، شاپور احسانی‌راد، فعال کارگری محبوس در زندان تهران بزرگ به مرخصی درمانی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، آقای احسانی راد علیرغم حال نامساعد جسمی و درد در ناحیه کمر از اعزام به مرخصی درمانی محروم شده بود.

شاپور احسانی راد در تاریخ ۷ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در ۱۲ شهریورماه ۹۸ با تودیع قرار کفالت از بند عمومی زندان اوین آزاد شد.

این فعال کارگری مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم مدتی بعد در مرحله تجدیدنظر تایید شد. او نهایتا در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۹، در منزل شخصی خود واقع در ساوه جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

شاپور احسانی راد، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه، از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است. این فعال کارگری پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید