زندان ایلام؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی در زندان ایلام علیرغم بروز مشکلات گوارشی شدید از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است. او در حال سپری نمودن  محکومیت 20 ماه حبس خود در این زندان می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خدیجه مهدی پور، 34 ساله، زندانی سیاسی در زندان ایلام علیرغم اینکه به مشکلات گوارشی شدید مبتلا شده و رنج می برد از رسیدگی پزشکی مناسب محروم شده است.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع، خانم مهدی پور دچار مشکلات شدید گوارشی شده، بطوری که با خوردن غذا و حتی آب نیز دچار تهوع شدید می‌شود و طی دو ماه اخیر با کاهش وزن ۸ کیلوگرمی مواجه شده است. با این حال دادستان با انتقال او به تهران جهت رسیدگی به وضعیت بیماری گوارشی و لکه سیاه چشم که در زندان ایجاد شده مخالفت می‌کند.

پیش از این، این زندانی سیاسی پس از تعلل بسیار در انتقال وی به بیمارستان علیرغم بروز یک لکه سیاه در چشم، نهایتا در تاریخ ۱۴ دیماه ۱۴۰۰، به بیمارستان خارج از زندان اعزام و پس از دریافت عینک و قطره چشمی، به زندان بازگردانده شد.

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۲۰ ماهه خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان ایلام سپری می‌کند، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، توسط تعدادی از زندانیان متهم به جرائم خشن، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این موضوع منجر به آسیب دیدگی وی از ناحیه چشم شده است.

هرانا اخیرا در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت این زندانی سیاسی در زندان ایلام و فشار نهادهای امنیتی جهت آزار و اذیت وی توسط زندانیان با جرائم عمومی پرداخته بود.

خدیجه مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از ۲ روز به زندان ایلام منتقل شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری” محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است.

خانم مهدی پور همچنین از اتهام “هواداری از گروه‌های مخالف نظام” تبرئه شد. به گفته یک منبع مطلع به خانم مهدی پور عنوان شده است که به دلیل توبه نکردن مشمول آزادی مشروط و آزادی زودهنگام نخواهد شد.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید