مناطق مرزی نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر دیگر بر اثر شلیک نظامیان

آرش نوری

یک کولبر به نام آرش نوری، ساکن شهرستان جوانرود، در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در ارتفاعات نوسود، از ناحیه سر به شدت زخمی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه 1401، یک کولبر به نام آرش نوری، فرزند بهرام اهل روستای “کلاش نهین” ساکن شهرستان جوانرود با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی نوسود، به سختی زخمی شده و به بیمارستان پاوه منتقل گردیده است.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود، این کولبر در ارتفاعات مرزی نوسود در استان کرمانشاه، هدف شلیک نیروهای مسلح قرار گرفته و برای انتقال وی به بیمارستان، از هلی‌کوپتر استفاده شده است.

طبق برخی گزارش‌ها، این شهروند به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل و حال وی بسیار وخیم گزارش شده است، به طوری که پزشکان از بهبود وی قطع امید کرده‌اند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید