دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ با آزادی مشروط رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی موافقت کرد

رضا اسلامی

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با آزادی مشروط رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی موافقت کرد. مصادیق اتهامات وی همکاری با دولت متخاصم، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از مهر، رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع رضا اسلامی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-کانادایی و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی از موافقت شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با آزادی مشروط موکلش خبر داد.

آقای کوهپایه زاده در این خصوص گفت: “موکل من رضا اسلامی استاد دانشکده حقوق شهید بهشتی بود که با توجه به گذراندن یک سوم مدت حبسش با درخواست آزادی مشروط ایشان موافقت شد.”

وی افزود: “کیفرخواست علیه موکل من به اتهام همکاری با دولت متخاصم صادر شده بود و ایشان توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر ارجاع شد و محکومیت از هفت سال به پنجسال کاهش پیدا کرد.”

رضا اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. پس از بازداشت دفتر آقای اسلامی در دانشکده حقوق مورد بازرسی قرار گرفته و شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ او ضبط شدند. او نهایتا چندی پیش با پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید