مناطق مرزی نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر جوان اهل ثلاث‌ باباجانی

احسان کرمی

یک کولبر به نام  احسان کرمی، اهل ثلاث باباجانی در پی تیراندازی هنگ مرزی با اسلحه شکاری زخمی شد. او بدون اخطار مورد حمله تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز شنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1401، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با اسلحه ساچمه‌ای به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر جوان به نام احسان کرمی، اهل ثلاث‌باباجانی زخمی شده است.

بر اساس این گزارش، این کولبر از ناحیه دست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته است و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید