دادگاه انقلاب شهرستان شهریار؛ میلاد ارسنجانی به یکسال و سه ماه حبس محکوم شد

میلاد ارسنجانی

دادگاه انقلاب شهرستان شهریار از توابع استان تهران، با صدور دادنامه ای میلاد ارسنجانی زندانی سیاسی، را به  یکسال و دو ماه حبس تعزیزی محکوم کرد.  مصادیق اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، میلاد ارسنجانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار در مجموع به تحمل یکسال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی پیشتر هم از بابت پرونده مرتبط با بازداشت او در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به حبس تعزیری محکوم و پس از سپری کردن بخشی از حبس تعزیری ۵ ساله خود در راستای آزاد سازی زودهنگام زندانیان آزاد شد اما چندی بعد در پرونده جدید خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار که اخیرا به میلاد ارسنجانی ابلاغ شد؛ او به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و به اتهام《توهین به رهبری》هم به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، تحمل مجازات اشد برای میلاد ارسنجانی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان شهریار بازداشت و پس از انتقال به بند۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی به زندان تهران بزرگ منتقل شد اما مجددا در تاریخ ۶ آذرماه همان سال برای تکمیل بازجوئی ها به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ بازگردانده شد و در تاریخ ۸ آذرماه به بند قرنطینه در زندان تهران بزرگ منتقل شد.

میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به ریاست قاضی برجسته، به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به رهبری هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به او در زندان تهران بزرگ ابلاغ شد. میلاد ارسنجانی، در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، در راستای آزادسازی زودهنگام زندانیان آزاد شده بود.

ارسنجانی، برای نخستین بار، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸، به اتهام پناه دادن به یکی از مصدومان این تجمعات که جراحات گلوله او را درمان کرده بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید