دادگاه روحانیت استان تهران؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید هروآبادی، روحانی معترض برگزار خواهد شد

وحید هروآبادی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وحید هروآبادی، روحانی معترض و فعال رسانه ای، در دادگاه ویژه روحانیت استان تهران برگزار خواهد شد. مصادیق اتهامات این روحانی، توهین به رهبری، نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وحید هروآبادی، روحانی منتقد و فعال فضای مجازی، توسط شعبه دادگاه روحانیت استان تهران با سه اتهام محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال مذهبی پیشتر هم به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود در فضای مجازی با اتهاماتی مواجه و به حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم شده بود.

براساس کیفرخواست صادره توسط شعبه بازپرسی دادسرای روحانیت، اتهامات وحید هروآبادی مرتبط به انتشار مطالبی در صفحات شخصی او در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام در فضای مجازی است، بر همین اساس او با اتهامات《توهین به رهبری》،《نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》مواجه و در کیفرخواستی که در اسفند ماه ۱۴۰۰ برای او تنظیم شد محاکمه خواهد شد.

لازم به ذکر است، وحید هروآبادی، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت محاکمه و در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهامات《توهین به صادق لاریجانی》،《نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》،《عدم رعایت شئون روحانیت از طریق دستفروشی با لباس روحانیت》،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《توهین به قاسم سلیمانی》در مجموع به تحمل ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

با اعلام اعتراض، در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۹، وحید هِروآبادی، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه ویژه روحانیت، از بابت اتهامات توهین به لاریجانی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و عدم رعایت شئونات روحانیت، به ترتیب با نقض حکم و قرار موقوفی، تعلیق به مدت ۳ سال و همچنین استنکاف قاضی اجرای احکام از ابلاغ، محکوم شد.

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام این روحانی منتقد در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط بازپرس شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت برگزار شده بود.

هروآبادی، پیشتر هم در پی شکایت دادستان ویژه روحانیت استان قم، دادستانی ویژه روحانیت تهران و معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید