مناطق مرزی نوسود؛ دو کولبر در پی تیراندازی نیروهای مسلح زخمی شدند

کولبر

هنگ مرزی مستقر در مناطق مرزی نوسود به گروهی از کولبران آتش گشود و دو کولبر را به نامهای امید یونسی و مختار شاهمرادی، زخمی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1401، نیروهای سپاه مستقر در مرز نوسود به سمت دسته ای از کولبران با سلاح ساچمه ای آتش گشود و دو کولبر را به نامهای امید یونسی و مختار شاهمرادی، اهل ثلاث باباجانی از ناحیه ی بازو زخمی شدند.

این دو کولبر جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند. به گفته منابع مطلع این افراد به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی مورد حمله تیراندازی قرار گرفته اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید