زندان رجایی شهر کرج؛ درخواست ده‌ها کنشگر سیاسی و مدنی برای آزادی فوری بهنام موسیوند

بهنام موسیوند

صدها کنشگر سیاسی و مدنی، فعالان صنفی و خانواده‌های زندانیان سیاسی، با انتشار نامه‌ای، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط یک زندانی سیاسی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده‌های زندانیان سیاسی، اعضای کانون نویسندگان و شاعران، کانون صنفی فرهنگیان، اتحادیه‌های کارگری و کنشگران سیاسی، مدنی و حقوق بشری و چندین تن از زندانیان سیاسی، با انتشار نامه‌ای خواهان رسیدگی به وضعیت بحرانی بهنام موسیوند و آزادی فوری وی شده‌اند.

متن کامل نامه کنشگران در حمایت از بهنام موسیوند که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

ملت آزادی‌خواه و عدالت‌طلب ایران؛

در این روزها زندان‌های کشور میزبان بهترین فرزندان خود است. زندانیان بی‌گناه از فعالان مدنی تا حقوق بشری، از معلمان و کارگران و دانشجویان تا فعالان محیط زیست و فعالان سیاسی در بند استبداد کنونی گرفتار آمده‌اند.

گناه همه این عزیزان اعتراض به غارت‌گری‌ها و حراج سرمایه‌های ملی در این سرزمین و ویرانی و تباهی کشور ما توسط تصمیم‌سازان نالایق این ملک است.

در این میان “بهنام موسیوند” یکی از مقاوم‌ترین فعالان مدنی و سیاسی سرزمین ما است که پیش از این به پنج سال زندان محکوم شده و از سال ۹۸ به این سو، علیرغم بیماری‌های مختلف چون پروستات و کلیه، دوران حبس خود را در زندان طی می‌کند.

وی در روزهای اخیر و در اعتراض به شرایط بد زندان و انتقال خود با دستبند به بیمارستان، علیرغم بیماری دست به اعتصاب غذا زده و متاسفانه روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت به دلیل شرایط بسیار حاد او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

هم اکنون دستگاه گوارش وی به شدت خونریزی کرده و وضعیت جسمانی او بحرانی است. پزشک معالج بهنام اعلام کرده که کبد او دچار مشکل شده و احتمال آسیب جدی به کبدش وجود دارد.

ما امضاکنندگان این نامه، با توجه به حوادث غمبار پیش آمده در زندان‌های ایران از جمله کوتاهی و قصور مستقیم مقامات زندان که در موارد بسیار موجبات مرگ تعدادی از زندانیان از جمله  مرگ “بهنام محجوبی” و “بکتاش آبتین” را فراهم آورده است، نگرانی عمیق خود را از شرایط پیش آمده برای “بهنام موسیوند” اعلام می‌داریم.

ما هشدار می‌دهیم که هر گونه کوتاهی مقامات زندان و ارکان قضایی، ممکن است موجب خلق حادثه غمبار دیگری شود که در آن صورت، هیچ توجیهی از مقامات پذیرفته نخواهد بود.

امضاکنندگان این نامه با توجه به شرایط حاد بیماری “بهنام موسیوند”، خواهان آزادی بی‌قید و شرط او هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید