فعال صنفی فرهنگیان رسول بداقی با یورش ماموران امنیتی در اسلامشهر بازداشت شد

رسول بداقی

ماموران امنیتی، رسول بداقی، فعال صنفی فرهنگیان را بازداشت کردند. بازداشت آقای بداقی همرا با یورش ماموران امنیتی همراه با شکستن شیشه درب خانه، و ضبط وسایل شخصی وی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رسول بداقی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان ایران، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی با یورش به منزل شخصی رسول بداقی، در اسلامشهر از توابع استان تهران پس از شکستن شیشه درب خانه این فعال صنفی فرهنگیان و پس از آن تفتیش منزل و ضبط وسائل شخصی، رسول بداقی را بازداشت کردند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، رسول بداقی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از اقامت در تهران و کلیه استان‌های همجوار محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل اشد مجازات یعنی ۴ سال حبس تعزیری برای این فعال صنفی فرهنگیان لازم به اجرا است.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه شده بود.‌

رسول بداقی، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای کتبی به این جلسه دادرسی احضار شده بود.

همچنین، شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، با ارسال ابلاغیه ای کتبی، رسول بداقی را برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام‌ فراخوانده بود.‌

رسول بداقی، در تاریخ ۲۰آذر ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در اسلامشهر، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی، در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

ماموران امنیتی در زمان بازداشت رسول بداقی، گوشی تلفن همراه این فعال صنفی فرهنگیان و همسرش را ضبط کرده بودند.

به نقل از کانون صنفی معلمان ایران

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید