استان مرکزی؛ فاطمه بهمنی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان از شازند با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

فاطمه بهمنی

فاطمه بهمنی، فعال صنفی فرهنگیان، پس از اتمام بازجویی ها با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.  خانم بهمنی پیش از اینهم سابقه بازداشت و پرونده سازی فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی اراک را دارد . او پیشتر به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی، تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون صنفی معلمان ایران، عصر دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فاطمه بهمنی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان شازند از توابع اراک، مرکز استان مرکزی، پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد. فاطمه بهمنی، پیش از این هم‌سابقه، احضار، بازداشت و پرونده سازی به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی اراک را دارد.

براساس این گزارش، آزادی فاطمه بهمنی، با تودیع وثیقه صورت گرفته و این فعال صنفی فرهنگیان باید در انتظار ابلاغیه تاریخ بازپرسی یا دادرسی خود باشد.

لازم به ذکر است، فاطمه بهمنی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، پیشتر هم در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس چند ساعت آزاد شد.

همچنین، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷، فاطمه بهمنی، به همراه همسرش محمد کُرد، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهر اراک و طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

با آغاز مراحل دادرسی در اواخر فروردین ماه ۱۳۹۷، فاطمه بهمنی به همراه همسرش، محمد کُرد توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان شازند محاکمه و هر یک با اتها《فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی》به پرداخت ۲ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

در همین پرونده هم این زوج فعال مدنی، توسط شعبه ۱ دادگاه عمومی بخش زالیان از توابع استان مرکزی، با اتهام《نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب خلاف واقع در فضای مجازی》، هر یک به تحمل ۱ سال حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق ۳ ساله و پرداخت ۲ میلیون تومان محکوم شدند.

احکام مذکور، اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، پس از احضار فاطمه بهمنی و همسر او به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شازند اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید