زندان رجایی شهر کرج؛ نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری به مناسبت عید فطر و روز معلم

سعید ماسوری

نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج: ‌رمضان ماه تقوا ماه اراده و اختیار، ماه بهسازی و بازسازی توانمندیهاست در راستای تحقق آزادی…

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  زندانی سیاسی سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج طی نامه‌ای عید فطر و روز معلم را به عموم هموطنان تبریک گفت. این زندانی سیاسی که بیست و دومین سال حبس خود را سپری میکند عید فطر را عید آزادی و تسلط انسان بر سرنوشت خویش و عید گشایش و عبور انسان از قلمرو ضرورتها و اجبارات بنده ساز به قلمرو آزادی توصیف کرد و روز معلم را به معلمان به ویژه معلمانی که در کف خیابان درس آزادگی و حق طلبی میدهند تبریک گفت.

متن کامل نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری که نسخه ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است در ادامه می آید:

عید فطر و روزمعلم مبارك باد!

رمضان ماه تقوا ماه اراده و اختیار، ماه بهسازی و بازسازی توانمندیهاست در راستای تحقق آزادی…! هفت میلیارد جمعیت جهان البته منزوی و جدای از هم نیستند و ما خلقكم ولا بعثكم الا كنفس واحده ( لقمان ۲۸) مثل یك تن واحد آفریده شده ایم یا قرار است كه چنین باشد همانطور كه در محكم محكمات قرآن آمده كه لقد ارسلنا رسلنا … لیقوم الناس بالقسط (سوره حدید ۲۵) همه انبیا و رسولان و كتابهایشان وهمه شاخصها و میزانها برای آن است كه مردم خود به دستان خود قسط و عدالت را بپا دارند، تا آن را از آن خود بدانند و از آن محافظت كنند…

و به راستی اگرمیزان ومعیارعدالت نباشد فرق دزدان وغارتگران با حكومتها درچیست؟؟روابط انسانی با قوانین جنگل كجا از هم متمایز میشوند ؟ و تقوا جزاز طریق عدالت خواهی وعدالت طلبی و مبارزه برای عدالت چه مفهومی خواهد داشت و چنانچه شرایط و محیطی آزاد نباشد و آزادگانی نباشند كه در تحقق آن بكوشند…. آن زمان عدالت كجا صورت توان بست؟؟

البته كه دنیا این را از مقاومت و مبارزه جانانه مردم اوكراین دردفاع از حقوق صلح وآزادی خود آموختند و می آموزند و ما ایرانیان از مقاومت مردم خودمان و بویژه معلمان و كارگران و پرستاران و بازنشستگان خودمان، در دفاع از حقوقشان آموختیم.

معلمان آگاه آزاده و شریفمان در ایستادگی و مقاومت خود بر حقوق انسانی شان بزرگترین مدرسه ملی را در سراسر شهرها و روستاهای ایران افتتاح كردند تا بالاترین درس را كه درس آزادگی وحق طلبی است به همه ایران و ایرانیان آموزش دهند.

چه عرف و معروفی بالاتر از مطالبه حق و چه انكار و منكری دون تر از بی عدالیتی و ستم .. و این بالاترین امر به معروف و نهی از منكر است كه معلمان آزاده و شریفمان درمدرسه ایران به آموزش و تدریس آن پرداخته اند که معروف (‌عرف جامعه است و آنچه نزد عموم مردم پذیرفته و مقبول است و منکر آنچه توسط جامعه و اکثریت مردم غیر قابل قبول است و مقبول نیست.)

پس، موضوع، تلاش و مبارزه است بین «مردم» و آنان که خود را «حاکمیت» میدانند و نه بین مردم عادی و یا رابطه هر کس با خدا… که چگونه باشد. نماز میخواند یا نمیخواند… حجاب دارد یا ندارد.(‌این رابطه فرد است با خدا و به کسی مربوط نیست ولی ستم و بی عدالتی نسبت به مردم است که موضوع نقد، امر و نهی است) معلمانمان به ما می آموزند که اگر چنانچه برای حق و حقوق مسلم خود و مردممان ایستادگی کنیم، عین آزادگی است و شرافت و مصداق «همه چیز» و اگر چنین نکنیم «هیچ» نداریم.

در آستانه عید فطر، عید آزادگی و تسلط انسان به سرنوشت خود، عید گشایش و عبور انسان از قلمرو ضرورتها و اجبارات بنده ساز(فردی و اجتماعی) به قلمرو آزادی، روز معلم را به همه معلمان آزاده و شریفمان تبریک میگوییم، به ویژه معلمانمان که در کف خیابان (‌تنها جایی که برایشان باقی مانده، آنهم زیر چتر امنیتی و ارعاب) ‌درس آزادگی و حق طلبی میدهند.

عید فطر رهایی انسان و روز معلم بر همه شما مبارک باد.

سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج، رمضان۱۴۰۱

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید