دادگاه انقلاب تهران؛ سه شهروند ارمنی به حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شدند

شهروندان ارمنی

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه ای، انوشاوان آودیان، عباس سوری و مریم محمدی، را به حبس تعزیری، تبعید، محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی و جریمه نقدی محکوم کرد. مصادیق اتهامات این سه ارمنی، اقدام‌علیه امنیت ملی،  تشکیل گروه  دسته به قصد برهم زدن امنیت کشورو عضویت در گروههای غیرقانونی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ماده ۱۸، روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، انوشاوان آودیان – شهروند ارمنی، عباس سوری و مریم محمدی، نوکیشان مسیحی، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب و گروه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، ممنوعیت خروج از کشور و دو سال تبعید استانهای همجوار محل فعلی زندگی خود محکوم شدند.

براساس این گزارش، انوشاوان آودیان، بعنوان متهم ردیف اول این پرونده به اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی》و 《تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور》به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروهها و دسته حات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شد. عباس سوری و مریم محمدی، متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده به اتهام《عضویت در گروههای غیرقانونی》هر یک به ۱۰ سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی و اجتماعی، هر نفر پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و دو سال تبعید به یکی از استان‌های همجوار با محل سکونت فعلی خود محکوم شدند.

لازم به ذکر است، انوشاوان آودیان، عباس سوری و مریم محمدی، در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل یکی از این افراد در محله نارمک تهران بازداشت شدند.

ماموران امنیتی، هنگام بازداشت این شهروندان آن مکان تفتیش منزل کرده و برخی وسائل شخصی آنها از جمله گوشی های تلفن همراه این افراد را توقیف کردند.‌

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یکی از پیروان ادیان به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید