اسماعیل عبدی، زندانی سیاسی، در ششمین روز از اعتصاب غذای خود به زندان کچویی کرج منتقل شد

اسماعیل عبدی

اسماعیل عبدی، زندانی سیاسی در ششمین روز از اعتصاب غذای خود به زندان کچویی کرج منتقل شد.  او در همراهی با سایر معلمان ایران و در اعتراض به سرکوب فعالان صنفی و پرونده سازی بر علیه آنها اعلام‌ اعتصاب غذا کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، اسماعیل عبدی، فعال صنفی فرهنگیان و زندانی سیاسی در ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود از زندان مرکزی کرج به زندان کچویی منتقل شد. اسماعیل عبدی، در حال تحمل حبس تعزیری ۱۰ ساله خود به اتهام «اقدام‌علیه امنیت ملی» است.

براساس این گزارش، از علت دقیق انتقال اسماعیل عبدی، اطلاعی در دسترس نیست اما آنچه به خانواده این زندانی سیاسی پس از ساعتها بی خبری از او اعلام انتقال وی به زندان کچویی کرج بوده است.

لازم به ذکر است، اسماعیل عبدی، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در همراهی با سایر معلمان ایران و در اعتراض به سرکوب فعالان صنفی و پرونده سازی بر علیه آنها اعلام‌ اعتصاب غذا کرد.

اسماعیل عبدی، در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۹، از اندرزگاه ۸ زندان اوین بدون اعلام قبلی به زندان رجایی شهر کرج منتقل و چندی پس از آن به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹، با رد درخواست اعاده دادرسی توسط شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور، مجبور به تحمل ۱۰ سال حبس تعلیقی که به حبس تعزیری تغییر کرد محکوم شد.

در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین، حکم ۱۰ سال حبس اسماعیل عبدی را در پرونده ای که مربوط به بازداشت او در سال ۱۳۸۹ با اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اقدام علیه امنیت ملی》بود و به مدت ۵ سال تعلیق شده بود به حسین تاج وکیل او ابلاغ کرد.

اسماعیل عبدی، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در پی یورش ماموران امنیتی به خانه او در اسلامشهر بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تیر ماه ۱۳۸۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

در سال ۱۳۹۰ و با آغاز مراحل دادرسی اسماعیل عبدی توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت، پیرعباسی، با اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《اقدام علیه امنیت ملی》محاکمه و به تحمل ۱۰ سال حبس با طول مدت تعلیق ۵ ساله محکوم شد.

اسماعیل عبدی، در تاریخ ۶ تیرماه ۱۳۹۴، به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد سفر به کانادا را داشت که توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت و به سلول انفرادی بند ۲الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل و پس از ۴۰ روز سلول انفرادی و اتمام مراحل بازجوئی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، اسماعیل عبدی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محاکمه و به اتهام《تبلیغ علیه نظام》به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام《اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی》به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمدزرگر عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴، تحمل اشد مجازات یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای او اجرای شد.

همچنین درخواست اعاده دادرسی بر پرونده این فعال صنفی پس از ارجاع به شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور رد شد.

اسماعیل عبدی، در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۵، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی او برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

مجموعه اتهامات اسماعیل عبدی به دلیل فعالیت‌های صنفی وی در حوزه حقوق صنفی معلمان ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید