استان سیستان و بلوچستان؛ انتقال یک زندانی به بند قرنطینه زندان زاهدان جهت اجرای حکم اعدام

قرنطینه زندان

غفور حسن زهی، زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شد.  او پیشتر به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رسانک، روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، غفور حسن زهی، فرزند: صفر، اهل شهر زاهدان مرکز استان سیستان و باوچستان، زندانی محکوم به اعدام با اتهام مرتبط با موادمخدر جهت اجرای حکم از بند عمومی در این زندان به بند قرنطینه منتقل شد.

براساس این گزارش، غفور حسن زهی، در تماس تلفنی با خانواده خود خبر انتقالش به بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان را به آنها داد.‌

لازم به ذکر است، غفور حسن زهی، در سال ۱۳۹۸، به اتهام حمل و نگهداری نوعی از موادمخدر توسط ماموران‌انتظامی استان سیستان و بلوچستان بازداشت و پس از طی‌ مراحل دادرسی در شعبه دادگاه انقلاب زاهدان محاکمه و به اعدام محکوم شد.

این حکم پس از اعلام اعتراض در شعبه دیوان‌عالی کشور عینا تائید و به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان ارجاع شد.

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید