زندان اوین؛ پیمان پورداد، فعال مدنی از حق مرخصی توسط شورای انضباطی زندان محروم شد

پیمان پورداد

پیمان پورداد، فعال مدنی محبوس در زندان اوین از سوی شورای انضباطی زندان از حق مرخصی محروم شد. او در حال سپری کردن محکومیت هشت ساله حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات این فعال مدنی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت ملی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیمان پورداد، فعال مدنی محبوس در زندان اوین که پیشتر در اعتراض به قتل های حکومتی بکتاش آبتین اعتصاب غذا کرده بود، به بهانه تردد به سالن‌های دیگر زندان، به مدت سه ماه از حق مرخصی محروم شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: شورای انضباطی زندان اوین در حالی این زندانی را از حقوق خود محروم کرده که در بند هشت این زندان، تردد میان سالن‌های دیگر منعی ندارد و درب سالن‌ها از آمار صبحگاهی تا خاموشی شب باز است.

پیمان پورداد در اول خردادماه ۹۶ ساعت ٩صبح توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ٢الف سپاه منقل شدند؛ پس از گذشت هشت روز از این بازداشت از سوی شعبه دو بازپرسی اوین به ریاست نصیر پور با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

یک سال پس از آزادی، شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «قاضی احمد زاده» این فعال مدنی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت ملی» مجموعا به تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید