زندان وکیل آباد مشهد؛ عباس واحدیان شاهرودی، از دسترسی به خدمات پزشکی، تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است

عباس واحدیان شاهرودی

عباس واحدیان شاهرودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد علاوه بر محرومیت از حق هرگونه تماس تلفنی و ملاقات، از دسترسی به خدمات پزشکی هم محروم است. او در حال سپری نمودن محکومیت 10 ساله حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، عباس واحدیان، شاهرودی، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۶ سالن ۱ زندان وکیل آباد مشهد از حق هرگونه تماس تلفنی و ملاقات، حتی با وکیل مدافع خود محروم شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی علاوه بر این از بیماری نوسان فشارخون، عفونت لثه و درد در قفسه سینه در رنج است اما مسئولان زندان وکیل آباد از اعزام او به مرکز درمانی خارج از زندان سر باز می زنند. عباس واحدیان شاهرودی، در ۲ پرونده جداگانه در کُل به تحمل ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی《 تجمیع جرائم 》تحمل ۱۰ سال از این حبس تعزیزی برای او لازم به اجرا است.

علی شریف زاده اردکانی، وکیل مدافع این زندانی سیاسی ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏علیرغم تائید رئیس محترم شعبه ۴ اجرای احکام کیفری مشهد طی هماهنگی با معاون دادستان و موافقت ریاست زندان مشهد در مورد ملاقات حضوری با ‎عباس واحدیان شاهرودی، متاسفانه معاون دادستان مشهد در امور زندانها بدون ارائه هیچگونه دلیلی مانع ملاقات حضوری من با موکلم شدند.”

مخالفت معاون دادستان مشهد در امور زندانها برای ملاقات عباس واحدیان شاهرودی، با وکیل مدافع خود در حالی صورت گرفته که این زندانی سیاسی کماکان از حق دسترسی به خدمات پزشکی و درمان بیماری نوسان فشارخون، عفونت لثه و درد در قفسه سینه در رنج است و از حق درمان هم محروم مانده و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم خطرناک نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است، عباس واحدیان شاهرودی، در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تحمل بیش از ۶ ماه سلول انفرادی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به اندرزگاه ۶ سالن ۱ زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

در تاریخ ۱۴اسفند ماه ۱۴۰۰، سازمان عفو بین الملل، با انتشار بیانیه‌‌ای خواستار دسترسی عباس واحدیان شاهرودی، زندانی سیاسی به درمان و برخورداری او از حق دادرسی عادلانه منطبق با مفاد مندرج در اسناد بین المللی حقوق بشر و سایر حقوق یک زندانی شده بود.

این فعال مدنی، در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰، در پرونده دوم خود توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد با اتهامات《 اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم امنیت کشور 》به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام《 همکاری با گروه‌های معاند نظام به قصد بر هم زدن امنیت کشور》به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و در مجموع به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۰، به او ابلاغ شد و با توجه به عدم اعتراض او به حکم صادره《 به علت ناعادلانه بودن روند دادرسی و فرمایشی بودن اتهامات و دادگاه》این حکم بدون ارجاع به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی عینا تائید و به او ابلاغ شد.

جلسه دادرسی به پرونده این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۸ آذر و ۶ دی ماه ۱۴۰۰، بدون اطلاع علی شریف زاده اردکانی، وکیل مدافع او در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد برگزار شده بود.

عباس واحدیان، در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰، بدون اطلاع قبلی، از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به دادگاه انقلاب این شهر منتقل و با توجه به اینکه هیچگونه ابلاغ تاریخ دادرسی برای وکیل او هم ارسال نشده بود وکیل مدافع او در جلسه دادرسی حاضر نشد به همین علت این زندانی سیاسی به قاضی دادگاه اعتراض کرد و خواستار حضور وکیلش شد اما دفاعیه ای را تنظیم و به قاضی دادگاه ارائه کرده بود.

در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، ماموران اداره اطلاعات مشهد با نیابت قضایی، با یورش به ویلایی در شهرستان رضوانشهر از توابع استان گیلان، این فعال مدنی را بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در مشهد منتقل کردند و به مدت ۶ ماه او را در سلول انفرادی محبوس کرده بودند.

عباس واحدیان شاهرودی، در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸، به اتهام‌امضا بیانیه ای برای استعفای علی خامنه ای در پی یورش ۸ تن از ماموران اداره اطلاعات مشهد به خانه او پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل ارتباطی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

در تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۸، عباس واحدیان شاهرودی، پس از اعزام به شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی مظلوم، با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی، براندازی نظام، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با رسانه های معاند نظام، تشویش اذهان عمومی، توهین به رهبری، توهین به روح الله خمینی، تشکیل گروه و دسته تلگرامی به قصد برهم زدن امنیت ملی، نشر اکاذیب، اجتماع و تبانی و ارتباط با گروههای معاند نظام، تفهیم اتهام شده بود.

این فعال مدنی، در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹، از بند ۴ زندان وکیل آباد مشهد با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.‌

این فعال مدنی ساکن مشهد برای نخستین بار، در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷، توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید