دادستان با آزادی مشروط رضا مهرگان مخالفت کرد / این زندانی سیاسی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

رضا مهرگان

رضا مهرگان، زندانی سیاسی برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشت. او در حال سپیر کردن محکومیت پنج سال حبس تعزیری خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رضا مهرگان، فعال مدنی و زندانی سیاسی، پس از مخالفت دادستانی تهران با درخواست آزادی مشروط او برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشت. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع درباره وضعیت این زندانی گفت:” با توجه به مخالفت مسئولان دادستانی و دادگاه انقلاب تهران با درخواست آزادی مشروط رضا مهرگان برای تحمل حبس به زندان اوین بازگشت.”

لازم به ذکر است، رضا مهرگان، در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی ۱۴ روزه اعزام شد اما تا زمان‌ اعلام نتیجه درخواست آزادی مشروط مدت مرخصی این زندانی سیاسی تمدید شده بود.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع وثیقه برای انجام کارهای درمانی خود از قبیل بیماری قلبی، فشارخون و سایر امور درمانی به مرخصی ۵ روزه اعزام و در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مرخصی برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشته بود.

رضا مهرگان، در تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، به ریاست احمد زرگر و مستشار شعبه خسرو خلیلی و مهد برجی، از بابت اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی》به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام《تبلیغ علیه نظام》هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام 《اخلال در نظم و آسایش عمومی》تبرئه شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی « تجمیع جرائم » مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای رضا مهرگان اجرائی شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی》،《تبلیغ علیه نظام》و《اخلال در نظم و آسایش عمومی》محاکمه و در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و بعنوان مجازات تکمیلی هم ۲ سال تبعید به روستای جعفرآباد، از توابع شهرستان آرین واقع در استان خراسان جنوبی محکوم شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۳۹۸، رضا مهرگان، در پی یورش ماموران امنیتی به محل سکونت وی در یکی از روستاهای شهرستان رامسر، پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی بازداشت و جهت بازجوئی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد.

علی خامنه ای، به دفعات در صحبتهای خود ادعا کرده که《در ایران هیچ شهروندی به صرف انتقاد مورد پیگرد قضائی و بازداشت قرار نمی گیرد》اما اینگونه رفتارهای قهرآمیز حقیقتی را از سرکوب و گسترش فضای امنیتی در ایران نشان می دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید