دو فعال صنفی معلمان در تهران با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند

ژاله روح زاد و احمد حیدری

ژاله روح زاد و احمد حیدری، فعالان صنفی فرهنگیان تهران، پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، عصر روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: ژاله روح زاد و احمد حیدری، دو فعال صنفی فرهنگیان، پس از طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام هر یک با تودیع قرار وثیقه بطور جداگانه آزاد شدند.

لازم به ذکر است، احمد حیدری، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری تجمع مسالمت آمیز فرهنگیان در تهران توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود.

همچنین، ژاله روح زاد، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان دیگر تجمع اعتراضی سراسری فرهنگیان ایران، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی منتقل شده بود.

ژاله روحزاد، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه و در تاریخ ۲۳فروردین ماه ۱۴۰۱، از اتهام منتسبه تبرئه و قرار منع تعقیب او صادر شده بود.

این فرهنگی بازنشسته، با توجه به ابلاغیه ای که در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، برای او صادر شده بود به تاریخ رسیدگی ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، به جلسه دادرسی احضار شده بود.

لازم به ذکر است، اسماعیل گرامی، همسر ژاله روح زاد، در زندان تهران بزرگ، دوران حبس تعزیری ۴ ساله خود را از بابت اتهام《اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور》سپری می کند.

در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، براساس اعلام شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، تجمعات اعتراضی سراسری، در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش شهرها و استان‌های کشور بصورت همزمان برگزار شد.

از جمله مطالبات فرهنگیان ایران، پایان سرکوب و عدم پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی فرهنگیان ایران است.

بازداشتهای گسترده فعالان صنفی فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات آنها صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی خود و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران تجمعات اعتراضی را برگزار کردند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید