دادگاه انقلاب اهواز؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی کروشاتی، پیروز نامی و فرنگیس نسیم پور برگزار شد

علی کروشاتی، پیروز نامی و فرنگیس نسیم پور

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی کروشاتی، پیروز نامی و فرنگیس نسیم پور، در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد. مصادیق اتهامات وارده به این فرهنگیان، فعالیت تبلیغی علیه نظام،عضویت در گروههای معاند نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فرنگیس نسیم پور، علی کروشاتی و پیروز نامی، سه تن از فعالان صنفی فرهنگیان اهواز مرکز استان خوزستان، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی مهدی شاهین محاکمه شدند.

براساس این گزارش، در این جلسه دادرسی مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی کروشاتی، فرنگیس نسیم پور و پیروز نامی، دفاعیات خود را به همراه موکول خود به قاضی مهدی شاهین از بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ، «عضویت در گروههای معاند نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی» ارائه کردند.‌

همچنین در زمان برگزاری جلسه دادرسی به پرونده این سه فعال صنفی فرهنگیان، جمعی از معلمان استان خوزستان در حرکتی نمادین برای نشان دادن اتحاد خود در خارج از محوطه دادگاه در انتظار آنها بودند.

لازم به ذکر است، علی کروشاتی و پیروز نامی، در تاربخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در حالی که برای پیگیری یکی دیگر از همکاران بازداشت شده خود به پلیس امنیت اهواز مراجعه کرده بودند پس از بازداشت و بازجویی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، آزاد شدند.‌

همچنین در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی کروشات، فرنگیس نسیم پور و پیروز نامی، در شعبه۲ دادگاه انقلاب اهواز، برگزار شده بود.

فرنگیس نسیم پور، علی کروشات و پیروز نامی، پیشتر هم با دریافت ابلاغیه ای کتبی که توسط اردشیر طاهری، مدیر دفتر دادگاه انقلاب و کیفری اهواز صادره شده بود برای حضور در جلسه دادرسی توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز، به تاریخ رسیدگی ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰، احضار شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید