رسول کارگر زندانی سیاسی، با اعزام به مرخصی متصل به آزادی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد

رسول کارگر

رسول کارگر، زندانی سیاسی پس از اعزام به مرخصی دیگر به زندان بازنخواهد گشت. او پیشتر به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، طی روزهای اخیر، در گزارشی نوشت: رسول کارگر، معلم و از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان استان فارس، همزمان با اعزام به مرخصی متصل به آزادی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

لازم به ذکر است، رسول کارگر، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان استان فارس، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس که ۱۰ ماه آن با طول مدت تعلیق دو ساله بود و همچنین دو سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، در مرحله بدوی، توسط شعبه دادگاه انقلاب شیراز، به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》به تحمل ۱ سال حبس با طول مدت تعلیق دو ساله و دو سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم شده بود.

از اتهاماتی که منجر به صدور چنین حکمی بر علیه رسول کارگر شده اطلاعی در دسترس نیست.

از جمله مطالبات فرهنگیان ایران، پایان سرکوب و عدم پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی فرهنگیان ایران است.

بازداشتهای گسترده فعالان صنفی فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات آنها صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی خود و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران تجمعات اعتراضی را برگزار کردند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید