گزارشی از بازداشت، تجمع و تحصن اعتراضی رانندگان و کارگران شرکت و تعدادی از شهروندان توسط ماموران امنیتی

تجمع و تحصن اعتراضی رانندگان و کارگران شرکت

در جریان برگزاری تجمع و تحصن اعتراضی رانندگان و کارگران شرکت تعدادی از این شهروندان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، خواستار دیدار با حمید زاکانی شهردار تهران شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی خبر از بازداشت، وحید فریدونی، خانم اسدی، محسن اکبری، علی شایقی، و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، محمد رمضانی، عباس تاجیک، اکبر رزمی به همراه همسر خود، به همراه ۶ تن دیگر با هویت نامشخص، در جریان اعتراضات صنفی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توسط ماموران امنیتی خبر داد.

براساس این گزارش، علی شایقی، پس از بازداشت و انتقال به مقر پلیس امنیت تهران آزاد شد و برای وحید فریدونی، از بازداشت شدگان روز دوم این اعتراضات پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان صادر شده است.

همچنین، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از بازداشت اکبر رزمی و مراجعه همسر او به سامانه ۶ شرکت واحد اتوبوسرانی، در می اعتراض وی به علت بازداشت اکبر رزمی، ماموران امنیتی او را هم بازداشت کردند.‌

جملگی افراد بازداشت شده ابتدا به پایگاه نهم پلیس امنیت تهران واقع در شهرستان ری منتقل و سپس ۲ نفر از افراد بازداشت شده با هویت نامشخص به بازداشتگاه کلانتری های اطراف تحویل داده شدند.‌

تعداد بازداشت شدگان اعتراضات کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، بیش از این افراد هست اما تا لحظه تنظیم این گزارش این تعداد احراز شده است.

از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رانندگان خطوط بی آر تی اتوبوسرانی شرکت واحد تهران و حومه ضمن توقف انجام کار و برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بی تفاوتی مسئولان شرکت واحد و شهرداری تهران و پرداخت نشدن حق بیمه آنها بر طبق مصوبه شورایعالی کار اعتراض کردند.

این رانندگان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افزایش وسعت اعتراض خود با تحصن در مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواستار دیدار با حمید زاکانی شهردار تهران شدند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید