مهیار تقی خانی، فعال رسانه‌ای ساکن کرج، جهت تحمل محکومیت حبس بازداشت و راهی زندان شد

مهیار تقی خانی

مهیار تقی خانی، فعال رسانه ای ساکن کرج برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان منتقل شد‌.‌ او پیش‌تر به اتهام طرح یک سوال از امام جمعه کرج، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مهیار تقی خانی، ساکن کرج مرکز استان البرز، خبرنگار و فعال رسانه ای، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۶ ماهه خود راهی زندان شد.

بر اساس این گزارش،این فعال رسانه‌ای  به اتهام طرح یک سوال از امام جمعه کرج و در پی آن طرح شکایت دادستان این شهر، بازداشت و محکوم شده است.

جواد موگویی، مستندساز، در تشریح این خبر در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”شش ماه‌ پیش، فرزند رئیس‌شورای شهر کرج با خودروی شهرداری در شمال دیده شد. اما‌م‌جمعه در خطبه‌های نماز به این موضوع واکنش اعتراضی نشان داد، کار به ۲۰:۳۰ هم رسید. همه زبان به تحسین از عدالتخواهی امام‌جمعه گشودند.

چندی بعد، مهیار تقی‌خانی، خبرنگار اهل کرج در لایو اینستاگرامی، از امام‌جمعه کرج سوال کرد که《اگر دختر شما هم این کار را می کرد موضع‌گیری می‌کنید؟》چند روز بعد، دادستان کرج از مهیار تقی خانی، به علت طرح این سوال، شکایت و پس از طی مراحل دادرسی این خبرنگار به تحمل ۶ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از حق استفاده از اینستاگرام محکوم شد.”

جواد موگویی در ادامه اعلام کرد:”ساعتی پیش مهیار تقی خانی، برای تحمل حبس تعزیری خود راهی زندان شد.”

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه کرج:”وکیل مهیار تقی خانی، در جلسه دادرسی، موضوع را پرسشی و تمثیلی دانسته که با دقت دادگاه در ملاحظه، جنبه خبری را غالب دانسته و این تمثیل بالاتر از تصحیح می‌باشد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید