بازداشت حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توسط نیروهای امنیتی

حسن سعیدی

ماموران وزارت اطلاعات، حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را بازداشت کردند. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این فعال کارگری اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، صبح  روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی، از بازداشت حسن سعیدی، فعال کارگری و از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در منزل شخصی خود خبر داد.

براساس این گزارش، ماموران وزارت اطلاعات همزمان با بازداشت حسن سعیدی، خانه این فعال کارگری را چند ساعت تفتیش کرده و برخی وسائل شخصی او از قبیل گوشی تلفن‌همراه همسرِ حسن سعیدی را ضبط کردند.

این فعال کارگری در حال حاضر در سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین محبوس و از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم است.

لازم به ذکر است، داوود رضوی در تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، به همراه چند تن از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به پلیس امنیت به نیابت از شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و تهدید به پرونده سازی شده بودند.‌

از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رانندگان خطوط بی آر تی اتوبوسرانی شرکت واحد تهران و حومه ضمن توقف انجام کار و برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بی تفاوتی مسئولان شرکت واحد و شهرداری تهران و پرداخت نشدن حق بیمه آنها بر طبق مصوبه شورای‌عالی کار اعتراض کردند.

این رانندگان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افزایش وسعت اعتراض خود با تحصن در مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواستار دیدار با زاکانی، شهردار تهران شدند.‌

لازم به ذکر است، این‌فعال سندبکایی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمع اعتراضی که به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران به همراه بیش از ۴۰ تن دیگر از فعالان کارگری بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید