دادگاه انقلاب سنندج؛ محکومیت حبس برای سامان میرکی، همزمان چهار تن دیگر تبرئه شدند

امید اسدی، آرمان سلیمی، سامان میرکی و امید شیخی

دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی با صدور دادنامه ای سامان میرکی را به تحمل حبس و ۴ تن دیگر را تبرئه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سامان میرکی، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به شش ماه حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بر اساس این گزارش، آرمان سلیمی، امید شیخی، امید اسدی و پارسا بهرامی، پس از تبرئه از اتهام منتسبه قرار منع تعقیب خود را دریافت کردند.

مصادیق اتهامی که منجر به صدور حبس تعزیری و تعلیقی بر علیه سامان میرکی شد《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》عنوان شده است.

همچنین، اتهامات امید اسدی، آرمان سلیمی، امید شیخی و پارسا بهرامی در این جلسه دادرسی《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》عنوان شده بود.

امید اسدی، سامان میرکی، امید شیخی در تاریخ ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، به اداره اطلاعات سپاه سنندج احضار و جهت طی مراحل بازجوئی بازداشت شدند.

همچنین آرمان سلیمی و پارسا بهرامی، در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

آرمان سلیمی، پارسا بهرامی، امید شیخی و سامان میرکی، در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، هر یک با تودیع وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.‌

امید اسدی هم در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

جملگی این شهروندان، با دریافت ابلاغیه های کتبی برای حضور در این جلسه دادرسی احضار شده بودند.‌

لازم به ذکر است، همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ و شروع جشن های سنتی نوروز در شهرهای استان کُردستان، تعدادی از شهروندان توسط ارگانهای امنیتی احضار و یا بازداشت و بازجویی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید