اجرای احکام دادسرای اشنویه؛ کمال قویتاسی، جهت تحمل محکومیت حبس احضار، بازداشت و راهی زندان شد

کمال قویتاسی

کمال قویتاسی، پس از احضار به شعبه اجرای احکام برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت شد. او پیش‌تر به مصادیق اتهامتی همچون اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب کرد مخالف نظام، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه هفت خرداد ماه ۱۴۰۱، کمال قویتاسی، شهروند ساکن روستای چشمه گل از توابع اشنویه، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اشنویه منتقل شد.

لازم به ذکر است، کمال قویتاسی در تاریخ هفت فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی به اتهام «اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.‌

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کمال قویتاسی، چندی پیش توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی، برگزار شده بود.

کمال قویتاسی، در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی، منتقل و در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۹، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان اشنویه منتقل شده بود.

پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام کمال قویتاسی، در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه از زندان اشنویه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید