دادگاه انقلاب رشت؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید رضایی و احسان رضایی برگزار خواهد شد

سعید رضایی و احسان رضایی

جلسه دادگاه رسیدگی به بخش اول اتهامات سعید رضایی و احسان رضایی، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو  شهر رشت برگزار شد.  این دو برادر پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف و توهین به رهبری، تفهیم اتهام شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه هشت خرداد ماه ۱۴۰۱، سعید رضایی و برادر او احسان رضایی، فعالان کارگری، در بخش اول پرونده قضایی خود توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر رشت مرکز استان گیلان با اتهام «نشر اکاذیب» محاکمه شدند.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در بخش دوم از پرونده قضایی خود توسط شعبه یک دادگاه انقلاب رشت با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف» و «توهین به رهبری» برگزار خواهد شد.

رامین صفرنیا، وکیل دادگستری ضمن‌ اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏جهت دفاع ازبرادران ‎سعید و احسان رضایی به اتهام ‌نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر رشت حاضر شدیم. همچنین ۱۰ خرداد ماه هم به اتهامات موکلین تبلیغ علیه نظام و تبلیغ به نفع گروه های معاند ،توهین به رهبری در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت رسیدگی می گردد.”

این دو فعال کارگری، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای حضور در این جلسه دادرسی به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو رشت فراخوانده شده بودند.

لازم به ذکر است، سعید رضایی و احسان رضایی، در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰، با دریافت ابلاغیه های کتبی به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر رشت احضار و از بابت اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی》، 《تبلیغ به نفع گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی》،《نشر اکاذیب》و《توهین به رهبری》تفهیم اتهام شدند.

این فعالان مدنی و کارگری، در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی آنها در شهر رشت بسر از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و چند ساعت بازجوئی بطور موقت آزاد شدند.‌

محور بازجویی های صورت گرفته سعید رضایی و احسان رضایی در خصوص فعالیت آنها در فضای مجازی و انتشار مطالب در خصوص مطالبات صنفی جامعه کارگری بود که با اتهامات ذکر شده مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

سعید رضایی، پیشتر هم‌به سبب فعالیتهای کارگری خود با پرونده سازی ارگانهای امنیتی مواجه شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید