گزارشی از وضعیت احسان زندیه، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ

احسان زندیه

احسان زندیه، زندانی سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ دوران حبس تعزیری خود را سپری می کند.  او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و تحریق عمدی اموال متعلق به شهرداری، به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، احسان زندیه، فرزند مصطفی، متاهل و دارای سه فرزند، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در تیپ دو زندان تهران بزرگ دوران حبس تعزیری سه سال و هفت ‌ماه خود را سپری می کند.

براساس این گزارش، احسان زندیه، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از قطعی شدن بخشی از حکم صادره بر علیه او توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل و از آن زمان از حق اعزام به مرخصی محروم است.‌

لازم به ذکر است، احسان زندیه، در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، پس از شلیک گلوله به پای او و زخمی شدن در منطقه سرآسیاب از توابع استان البرز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی پس از ۱۷ روز با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل بازپرسی، توسط شعبه ۱ و شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر ملارد در یک پرونده اما در ۲ بخش تفهیم اتهام شد.

با آغاز مراحل دادرسی، احسان زندیه در بخش اول پرونده قضائی خود توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان شهریار به ریاست قاضی برجسته با اتهام《اجتماع و تبانی》و《تبلیغ علیه نظام》محاکمه و به تحمل ۲ سال و ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شد.

احسان زندیه در بخش دوم از پرونده قضایی خود هم‌ توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ شهرستان شهریار با اتهام《تحریق عمدی اموال متعلق به شهرداری》محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از قطعی شدن حکم صادره توسط شعبه دادگاه انقلاب در مرحله تجدیدنظرخواهی و اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی《تجمیع جرائم》احسان زندیه، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از حضور در شعبه اجرای احکام بازداشت و به زندان اوین و سپس تیپ‌۲ زندان تهران بزرگ‌ منتقل شد.

در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۴۰۰، حکم صادره بر علیه احسان زندیه از بابت بخش دوم پرونده قضایی در مرحله تجدیدنظرخواهی عینا تائید شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید