دادگاه انقلاب رشت؛ جلسه رسیدگی به اتهامات سعید و احسان رضایی برگزار شد

سعید و احسان رضایی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید و احسان رضایی در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت برگزار شد. همچنین روز گذشته جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات احسان رضایی در خصوص بخش دیگری از پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه هشت خرداد ۱۴۰۱، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید و احسان رضایی در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رامین صفرنیا، وکیل دادگستری این شهروندان با حضور در این جلسه به دفاع از موکلان خود از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” پرداخت.

همچنین پیشتر روز شنبه ۷ خرداد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات احسان رضایی در خصوص بخش دیگری از پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان رشت برگزار شد.

این شهروندان در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و ساعاتی بعد از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر آزاد شدند. مامورین در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروندان کرده و تعدادی از وسایل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند. آنان بهمن‌ماه سال گذشته جهت دفاع از اتهام انتسابی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت احضار شده بودند.

سعید رضایی پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه همان سال با تودیع قرار از زندان تهران بزرگ آزاد شد. در تیرماه سال ۹۸، آقای رضایی توسط بازپرسی دادسرای اوین با تعلیق ۶ ماهه قرار تعقیب از بابت این پرونده روبرو شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید