مسعود فرهیخته فعال صنفی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی سنندج بازداشت شد

مسعود فرهیخته

نیروهای امنیتی سنندج، مسعود فرهیخته، فعال صنفی فرهنگیان را بازداشت کردند. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این فرهنگی اطاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، در گزارشی نوشت: روز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، مسعود فرهیخته، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن اسلامشهر در شهر سنندج مرکز استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، بازداشت مسعود فرهیخته در پی سفر او به شهر سنندج، برای مذاکره و پیگیری علت بازداشت سه تن از فعالان صنفی معلمان مریوان صورت گرفته است.

این فعال صنفی فرهنگیان پس از بازداشت به یکی از بازداشتگاههای امنیتی در شهر سنندج منتقل و در تماسی کوتاه با خانواده خود خبر بازداشتش را اعلام کرد.

لازم به ذکر است، مسعود فرهیخته در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هم در جریان اعتراضات سراسری معلمان ایران توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.‌

احضار، بازداشت و پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات این قشر از جامعه ایران، صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید