زندان مرکزی تبریز؛ ایوب شیری و داوود شیری، فعالان مدنی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

ایوب شیری و داوود شیری

ایوب شیری و داوود شیری، فعالان مدنی پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شدند. مصادیق اتهامات وارده به این افراد اخلال در نظام و آسایش عمومی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، داوود شیری و ایوب شیری، فعالان ملی مدنی، پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه با اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی ایوب و داوود شیری، برای هر نفر با تودیع وثیقه هایی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، داوود شیری و برادر او ایوب شیری، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی شهر تبریز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۰ خرداد ماه به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

ایوب شیری، در تاریخ ۹ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز، به اتهام《اخلال در نظام و آسایش عمومی》به تحمل ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق با طول مدت تعلیق ۱ ساله محکوم شد.

این فعال ملی مدنی همچنین به تهیه اقلام بهداشتی معال مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای افراد نیازمند محکوم شد و در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه ۴ اجرای احکام، برای اجرای حکم خرید و توزیع اقلام بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، فراخوانده شد.

ایوب شیری، از بابت بخش دوم از همین پرونده هم در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

داوود شیری، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست رحیم حملبر، از بابت اتهام 《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در گروه غیرقانونی گاماج》محاکمه و در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، از اتهام 《فعالیت تبلیغی علیه نظام》تبرئه و با اتهام《عضویت در گروه گاماج》به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض داوود شیری، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، این فعال ملی مدنی را پس از تغییر عنوان اتهامی به《اقدام به عضویت در غیرقانونی گاماج》، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، ایوب شیری و داوود شیری، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات تبریز به ترتیب به محل کار این شهروندان و سپس منازل مسکونی این افراد پس از تفتیش محل کسب و منازل و ضبط لوازم شخصی بازداشت و پس از طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید