بازداشتگاه امنیتی رشت؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی پیمان سکوتی، فعال مدنی

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی پیمان سکوتی، فعال مدنی، علیرغم گذشت بیش از ۱۰ روز در وضعیتی نامعلوم در یکی از بازداشتگاه های امنیتی در رشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، محمد «پیمان» سکوتی، فعال مدنی اهل کوچصفهان از توابع استان گیلان پس از گذشت ۱۲ روز از بازداشت از حقوق شهروندی یک متهم محروم و در بازداشتگاه اداره اطلاعات رشت مرکز استان گیلان بسر می برد.

براساس این گزارش، محمد《پیمان》سکوتی، از لحظه بازداشت فقط یک تماس کوتاه با نزدیکان خود برقرار کرده و خبر بازداشت خود را اعلام کرد اما پس از آن از حق تماس و هرگونه ملاقات محروم است و علت این مساله هم‌ به ادعای بازجوی پرونده تداوم بازجوئی ها از این فعال ملی مدنی عنوان شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات شهر رشت مرکز استان پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی محمد《پیمان》سکوتی را بازداشت کردند.

این فعال ملی مدنی، در فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت به همراه ۲ تن دیگر از فعالان ملی مدنی استان گیلان از اتهامات《اخلال در نظم و آسایش عمومی》و《تبلیغ علیه نظام》در مرحله بازپرسی تبرئه و قرار منع تعقیب آنها صادر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید