دادگاه کیفری شهرستان ابهر؛ با ارسال ابلاغیه ای احمد نقوی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان را احضار کرد

احمد نقوی

دادگاه کیفری شهرستان ابهر با ارسال ابلاغیه ای احمد نقوی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان را برای محاکمه فراخواند. او پیش‌تر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق ایجاد جنجال و هیاهو، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: احمد نقوی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان ابهر، با دریافت ابلاغیه ای توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان محاکمه خواهد شد.

براساس ابلاغیه ارسالی برای احمد نقوی، اتهامات این فرهنگی بازنشسته فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق ایجاد جنجال و هیاهو، عنوان شده است.

لازم به ذکر است، جلسه بازپرسی و تنظیم کیفرخواست احمد نقوی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ابهر برگزار شده و این فعال صنفی فرهنگیان دفاعیات خود را در مرحله بازپرسی به بازپرس ارائه کرده بود.

احمد نقوی، در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان ابهر، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی با تودیع قرار کفالت آزاد شد.‌

حکومت ‎ایران، علیرغم تاکید آزادی برگزاری ‎تجمعات در اصل ۲۷ ‎قانون اساسی، اجازه برگزاری ‎تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز را در فضای غیر امنیتی به تشکل‌های مستقل صنفی نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع، فعالان مدنی را با ‎احضار یا ‎بازداشت آنها و یا با اتهامات واحی بازجوئی و تهدید می کند.

احضار، بازداشت و پرونده سازی بر علیه فعالان صنفی فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات این قشر از جامعه ایران، صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید