زندان اوین؛ امیرعباس آزرم وند، روزنامه نگار و زندانی سیاسی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

امیرعباس آزرم وند

امیرعباس آزرم وند، روزنامه نگار و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت سه سال و هفت ماه، حبس تعزیری خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، امیرعباس آزرم وند، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد.‌ این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری سه سال و هفت ماه خود به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور»است.

بر اساس این گزارش، لازم به ذکر است، این روزنامه نگار، در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم روز جهانی زن در پارک دانشجو تهران پس از بازداشت و انتقال به شعبه اجرای احکام دادسرای زندان اوین، در حالی که از قبل هیچگونه ابلاغیه ای برای تحمل حبس به دست او نرسیده بود برای تحمل حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

امیرعباس آزرم وند، در مرحله دادرسی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور》به تحمل سه سال و هفت ماه حبس تعزیری و از بابت《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هم به تحمل هشت ماه حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این روزنامه نگار پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شده بود.

امیرعباس آزرم وند، در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در زندان اوین پس از طی،مراحل بازجویی و بازپرسی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بطور موقت تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید