زندان مرکزی زاهدان؛ ۱۱ مرد و یک زن به اتهام « مواد مخدر و قتل عمد» اعدام شدند

اعدام های گروهی

احکام اعدام ۱۱ زندانی مرد و یک زندانی زن در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد. این افراد با اتهامات مربوط به مواد مخدر و قتل پیش‌تر به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ وب سایت حال وش، در گزارشی نشت: سحرگاه  روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، ابراهیم گرگیج، جلیل گرگیج، مهدی نصیری، عیسی صفری، حمیدالله پالیز، نصیرمحمدانی، محمدنبی کبدانی، ابراهیم رخشانی، محمدعلی کهزاری، محمدعمر کهزاری، دستگیر گرگیج و یک زندانی زن با نام فامیلی گرگیج، دستکم ۱۲ زندانی با جرائم موادمخدر و قتل عمد، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

براساس این گزارش، ابراهیم گرگیج، متولد: ۱۳۷۶، اهویکل: زاهدان در سال ۱۳۹۸ به همراه جلیل گرگیج به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت شده بودند.

مهدی نصیری، متولد: ۱۳۶۵، اهل: زابل، در سال ۱۳۹۷ به اتهام قتل عمد بازداشت شده بود.

عیسی صفری، اهل: زاهدان، در پی ارتکاب ۱ فقره قتل عمد دستگیر شده بود.‌

حمیدالله پالیز، اهل: زاهدان، با اتهام قتل عمد محکوم به اعدام شده بود.‌

همچنین، نصیر محمدانی، فرزند: اسلم، متولد: ۱۳۵۱، متاهل، ساکن روستای درگیابان از توابع زاهدان، در سال ۱۳۹۲ به اتهام حمل و نگهداری نوعی از مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

محمد نبی کبدانی، متاهل، ساکن منطقه کارخانه نمک زاهدان، پس از بازداشت به اتهام مرتبط با مواد مخدر و طی‌ مراحل دادرسی به اعدام محکوم شد.

ابراهیم رخشانی، فرزند: محمد، متولد: ۱۳۶۸، متاهل، ساکن زاهدان، در سال ۱۳۹۸، به اتهام مواد مخدر دستگیر شده بود.

محمدعلی کهرازهی، فرزند: گل محمد، ساکن خاش، در سال ۱۳۹۸، به اتهام ارتکاب قتل عمد به همراه برادر خود محمدعمر کهرازهی بازداشت شدند.

دستگیر گرگیج، فرزند: عیدمحمد، اهل روستای جریکه از توابع شهرستان زهک در سال ۱۳۹۸، به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر، بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

هپچنین یک زندانی زن با نام فامیلی گرگیج، که در سال ۱۳۹۸ به اتهام‌قتل همسر خود بازداشت زن و پس از طی مراحل دادرسی به اعدام‌محکوم شد در میان افرادی هست که سحرگاه امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید