حکم اعدام دو زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان سپیدار اهواز اجرا شد

ماجد عموری و قدیر ناصری

حکم‌ اعدام دو زندانی به نام‌های ماجد عموری و قدیر ناصری، به اتهام قتل عمد در زندان‌ سپیدار اهواز اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاذع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  سازمان‌ حقوق بشر اهواز، در گزارشی نوشت:  سحرگاه سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، ماجد عموری، فرزند ناجی،اهل شهرستان رامشیر به همراه قدیر ناصری، اهل شهرستان ماهشهر از توابع استان خوزستان، که در دو پرونده جداگانه به اتهام قتل احکام قصاص آنها صادر شده بود اعدام شدند.

براساس این گزارش، قدیر ناصری، چند سال پیش، در حالی که ۱۷ سال سن داشت در حالی که مأموران‌امنیتی برای بازداشت او به منزل پدری وی رفته بودند در پی بروز درگیری مسلحانه و کشته شدن دو تن از ماموران امنیتی به نام های محمدرضا رفیعی نسب و الله نظر صفری، پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به اعدام محکوم شد.‌

همچنین، ماجد عموری، در سال ۱۳۹۷، در اعتراض به بازداشت رسول عموری، برادر بزرگ او، با ماموران نیروی انتظامی درگیر شد و با اقدام مسلحانه و شلیک به ماموران انتظامی یک افسر پلیس به نام نوید حقیقت شناس را به قتل رساند.

پس از بازداشت او و طی مراحل مراحل بازجویی، بازپرسی و دادرسی ماجد عموری، توسط شعبه دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به اتهام قتل عمد اعدام محکوم شد.

رسول عموری، متهم بود که در سال ۱۳۹۷، با ماموران انتظامی در یک عروسی محلی درگیر شده بود که پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به حبس ابد محکوم شد.

ماجد عموری، پیشتر هم در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، برای اجرای حکم اعدام به بند قرنطینه و سپس سلول انفرادی در زندان شیبان اهواز منتقل شده بود.‌

در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، سازمان‌عفو بین الملل با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در جهان پرداخت که ایران با اجرای ۳۱۴ اعدام‌ بعد از چین رتبه دوم را در جهان از آن خود کرده است. به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید