جعفر اسماعیل زاده، فعال مدنی، توسط ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد

جعفر اسماعیل زاده

جعفر اسماعیل زاده، فعال مدنی، توسط نیروهای امنییتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸خرداد ماه ۱۴۰۱، ماموران امنیتی در تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، جعفر اسماعیل زاده را بازداشت کردند.

در این گزارش آمده است: ماموران امنیتی روزگذشته، سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، جعفر اسماعیل زاده، فعال مدنی، را در منزل شخصی اش بازداشت کرده و گوشی تلفن همراه و ۳ عدد فلش مموری را را ضبط کرده وبه همراه خود بردند.

در این گزارش آمده است: پیشترجعفر اسماعیل زاده، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و تراکت و نوشت مطالبی بر علیه نظام روی تابلوی برخی اماکن عمومی و عکسبرداری و انتشار آن در فضای مجازی》محاکمه و به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی تائید شده بود.

یادآور می شود: سرکوب فعالان مدنی، ناقض اصل آزادی بیان و ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶، است.

برخورداری افراد از حق دادرسی عادلانه توسط دادگاهی بیطرف از جمله موارد تاکید شده در ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید