اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی کرمانشاه

اعدام

حکم یک زندانی به‌نام ایوب لطیفی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد. اخبار تایید نشده از اعدام مخفیانه شش زندانی دیگر در این زندان وجود دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سازمان حقوق بشر ایران، در گزارش که صبح روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه 1401، منتشر کرده است نوشت: حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی کرمانشاه (دیزل آباد) به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش ایوب لطیفی احراز شده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، اخبار تایید نشده حکایت از این دارد که به همراه ایوب لطیفی، چهار زندانی دیگر نیز اعدام شده‌اند. همچنین گزارشات تایید نشده‌ای درخصوص اعدام یک زن و یک مرد در روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ماه به دست آمده. تحقیقات سازمان حقوق بشر ایران در خصوص اعدام این شش زندانی ادامه دارد.

اعدام ایوب لطیفی تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا مراجع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۱۸۳ اعدام از بین ۳۳۳ اعدامی که سال ۲۰۲۱ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید