اسکندر لطفی، فعال صنفی فرهنگیان به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات زندان اوین منتقل شد

اسکندر لطفی

اسکندر لطفی، فعال صنفی فرهنگیان به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد. او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی شهرستان سثقز بازداشت و جهت بازجویی به اداره اطلاعات تهران منتقل شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، در گزارشی نوشت: طی روزهای اخیر، اسکندر لطفی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان سقز از توابع استان کردستان، جهت انجام بازجویی های بیشتر به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد.

براساس این گزارش، اسکندر لطفی، در تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود خبر انتقالش از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین را به آنها داد و اعلام کرد که از چند روز قبل به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، اسکندر لطفی در نهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

اسکندر‌ لطفی، در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به تداوم بازداشت بلاتکلیفی و اعمال فشار برای اعتراف اجباری اعتصاب غذا کرده بود.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد:”اسکندر لطفی، به همراه شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، رضا شهابی، آنیشا اسدالهی، حسن سعیدی و کیوان‌مهتدی با سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او که هر دو نفر با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند در ارتباط بودند و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.”

اسکندر لطفی، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی سراسری معلمان ایران که مناسبت روز معلم و همزمان با روزجهانی کارگر در شهرهای کشور در حال برگزار بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پیشتر هم در تاریخ هفت بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان سنندج، با اتهام نشراکاذیب و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، با وکالت صالح نیکبخت، محاکمه و در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، پس از تبرئه از اتهام تبلیغ علیه نظام از بابت اتهام نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اسکندر لطفی، در تاریخ ۲۲ خردادماه ۱۳۹۸، پس احضار به شعبه دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود و سپس با تودیع قرار کفالت تا اتمام مراحل دادرسی بطور موقت آزاد شد.

اسکندر لطفی، در جریان تحصن سراسری معلمان ایران در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ هم توسط یکی از ارگانهای امنیتی استان کردستان احضار و بازجوئی شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید