انتقال کمال قویتاسی و عزیز قادرتاج، اهل اشنویه به زندان نقده جهت تحمل حبس

کمال قویتاسی و عزیز قادرتاج، دو زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه به زندان نقده منتقل شدند. این افراد به دستور وزارت اطلاعات به این زندان منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه‌شنبه 24 خردادماه 1401، کمال قویتاسی و عزیز قادرتاج، دو زندانی سیاسی کُرد اهل اشنویه از زندان این شهرستان به زندان نقده منتقل شدند.

بر اساس این گزارش،  این دو زندانی سیاسی به زندان نقده به دستور اداره اطلاعات اشنویه صورت گرفته است.

روز شنبه هفتم خردادماه، کمال قویتاسی پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اشنویه بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان این شهرستان منتقل شد.

این شهروند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی “رضایی” به اتهام “عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم و این حکم روز یکشنبه هفتم فروردین‌ماه به وی ابلاغ شده بود.

روز یکشنبه دهم اسفندماه ١٣٩٩، کمال قویتاسی اهل روستای “چشمه‌ گل” با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شده بود.

آقای قویتاسی روز پنج‌شنبه هفتم اسفندماه ١٣٩٩ پس از اتمام دوران بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بود.

این شهروند کُرد روز دوشنبه بیست و چهارم آذرماه ١٣٩٩ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده بود.

روز پنج‌شنبه پنجم خردادماه، عزیز قادرتاج، معلم مقطع ابتدایی روستای “نرزیوە” از توابع اشنویە پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب این شهرستان بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان منتقل شد.

این معلم توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی “رضایی” به اتهام “عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به سه سال حبس تعزیری محکوم و این حکم روز یکشنبه هفتم فروردین‌ماه به وی ابلاغ شده بود.

آقای قادرتاج پس از صدور رأی دادگاه بدوی درخواست تسلیم به رأی کرده بود، اما دادگاه به دلیل فشار نهادهای امنیتی این درخواست وی را رد کرده است.

روز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه ١٣٩٩، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل شخصی عزیز قادرتاج یورش بردند و او را بازداشت کردند.

این شهروند کُرد روز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه ١٣٩٩ پس از اتمام دوران بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل و روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید