احضار و بازجویی یک شهروند توسط اداره اطلاعات شهرستان اشنویه

خلیل عینی

خلیل عینی، اهل یکی از روستاهای اشنویه در پی احضار به وزارت اطلاعات این شهر بازجویی شد. این شهروند در رابطه با فرزند وی که در خارج از کشور هست بازجویی شده است. این شهروند توسط این نهاد تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه 22 خردادماه 1401، یک شهروند به نام خلیل عینی، اهل روستای “سینگان” از توابع اشنویه به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی این شهروند را تحت فشار قرار دادند که فرزندش صدیق عینی را که در خارج از کشور به سر می‌برد به ایران بازگرداند.

این منبع مطلع افزود: طی یکماه اخیر برای چهارمین بار متوالی است که خلیل عینی به اداره اطلاعات اشنویه احضار می‌شود.

روز سه‌شنبه بیست و نهم تیرماه ١٤٠٠، صدیق عینی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان اردبیل پس از اعزام به مرخصی از ایران خارج شد.

نوزدهم بهمن‌ماه ٩٦، این زندانی سیاسی که در دادسرای نظامی ارومیه به اتهام “جاسوسی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد  مخالف نظام” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با تأیید این حکم توسط دیوان عالی کشور از زندان ارومیه به زندان اردبیل تبعید شده بود.

این زندانی سیاسی بیست و یکم مردادماه ٩٦ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از اتمام دوران بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید