زندان اوین؛ وحید هروآبادی روحانی منتقد با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

وحید هروآبادی،

وحید هروآبادی، پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. مصادیق اتهامات وارده به این روحانی، توهین به صادق لاریجانی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، عدم رعایت شئون روحانیت از طریق دستفروشی با لباس روحانیت، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به قاسم سلیمانی، عنوان شده است.

به گزارشی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، وحید هروآبادی، فعال فضای مجازی و روحانی منتقد، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این روحانی منتقد، پیشتر هم به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود در فضای مجازی با اتهاماتی مواجه و به حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم شده بود.

آزادی وحید هروآبادی با تودیع وثیقه صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی خود باشد.

لازم به ذکر است، وحید هروآبادی، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور در مرز زمینی ایران به ترکیه در منطقه سرو در استان آذربایجان غربی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

وحید هِروآبادی، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه روحانیت استان تهران با ۳ اتهام《توهین به رهبری》،《نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》تفهیم و در کیفرخواستی که در اسفند ماه ۱۴۰۰ برای او تنظیم شده در انتظار محاکمه است.

وحید هروآبادی، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت محاکمه و در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهامات《توهین به صادق لاریجانی》،《نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی》،《عدم رعایت شئون روحانیت از طریق دستفروشی با لباس روحانیت》،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《توهین به قاسم سلیمانی》در مجموع به تحمل ۱ سال و ۴ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

با اعلام اعتراض، در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۹، وحید هِروآبادی، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه ویژه روحانیت، از بابت اتهامات توهین به لاریجانی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و عدم رعایت شئونات روحانیت، به ترتیب با نقض حکم و قرار موقوفی، تعلیق به مدت ۳ سال و همچنین استنکاف قاضی اجرای احکام از ابلاغ، محکوم شد.

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام این روحانی منتقد در تاریخ ۷ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط بازپرس شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت برگزار شده بود.

هروآبادی، پیشتر هم در پی شکایت دادستان ویژه روحانیت استان قم، دادستانی ویژه روحانیت تهران و معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید