زندان مرکزی دزاپ؛ انتقال بدون دلیل دو زندانی سیاسی بلوچ به سلول انفرادی

امان الله بلوچی و عبدالرحیم کوهی

دو زندانی سیاسی بلوچ به نام‌های امان الله بلوچی و عبدالرحیم کوهی، محبوس در زندان مرکزی دزاپ به سلول انفرادی منتقل شده و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته اند. این دو زندانی سیاسی پیش‌تر به اعدام و 10 سال حبس محکوم شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ کمپین فعالین بلوچ، با انتشار گزارشی نوشت: «امان الله بلوچی» و «عبدالرحیم کوهی» دو زندانی سیاسی بلوچ به سلول انفرادی منتقل شده و مورد شکنجه و آزار و اذیت مسئولین زندان مرکزی #دزاپ قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، این دو شهروند بلوچ در ۲۸ آبان ماه ۹۴ به اتهام عضویت در گروه های مخالف نظام و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و حکم ۱۰ سال حبس و اعدام از دادگاه انقلاب دزاپ دریافت کرده اند.

خلیل الله بلوچی برادر امان الله در یک توییت با اشاره به بدرفتاری مسئولین زندان با زندانیان نوشته است: «امان الله و عبدالرحیم بدون دلیل به سلول انفرادی زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و مورد شکنجه و آزار و اذیت ماموران اداره اطلاعات زندان قرار گرفته اند.»

طبق این گزارش، همچنین مسئولین زندان از تماس تلفنی این دو زندانی سیاسی بلوچ ممانعت کرده و علیرغم پیگیری های خانواده‌های آنها تاکنون پاسخ قانع کننده ای داده نشده و از وضعیت آنها اطلاعی در دسترس نیست.

براساس این گزارش، امان الله و عبدالرحیم در طول مدت زندان، بارها جهت اخذ اعترافات اجباری مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید