دادگاه انقلاب استان گلستان؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیما صفار، شاعر و فعال ادبی ساکن گرگان برگزار شد

نیما صفار

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیما صفار، شاعر و فعال ادبی ساکن گرگان دریکی از شعب دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد. او پیش‌تر به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه یک تیر ماه ۱۴۰۱، نیما صفار، شاعر، نویسنده و فعال ادبی، ساکن گرگان مرکز استان گلستان، توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب این شهر محاکمه و دفاعیات خود را از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه ارائه کرد.

در این جلسه دادرسی، نیما صفار به همراه رمضان حاجی مشهدی، وکیل مدافع خود در جلسه دادرسی حاضر و دفاعیاتشان را از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی» به دادگاه ارائه کردند.

لازم به ذکر است، مبنی این اتهام به انتشار استوری و پست‌هایی باز می گردد که نیما صفار در اکانت اینستاگرام شخصی خود منتشر کرده بود که از منظر اداره اطلاعات و دادستانی گرگان دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» مضامین آن بوده است.

نیما صفار، در تاریخ شش آبان ماه ۱۴۰۰، پس از احضار به جلسه بازپرسی در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب گرگان و طی مراحل بازجویی و بازپرسی و تبرئه از اتهام《توهین به مقدسات اسلامی》پس از تفهیم اتهام ۲ اتهام مذکور با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان آزاد شد.

نیما صفار، پیش از این هم در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》بازداشت و در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ پس از اعزام به مرخصی و اعطای عفو مشروط آزاد شد.

نیما صفار، در تاریخ یک مردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه سه تجدیدنظر استان گلستان با اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و در تاریخ شش مردادماه همان سال با صدور دادنامه ای به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال ادبی ساکن شهر گرگان، در مرحله بدوی در تاریخ هفت اسفند ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب گرگان به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》که استناد مراجع امنیتی و قضائی محتویات مطالب و پستهای منتشره در حساب کاربری منتسب به وی در فضای مجازی بود محاکمه و به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

نیما صفار، در شهریورماه ۱۳۹۶، توسط شعبه دادگاه انقلاب گرگان به تحمل ۸۰ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ جهت تحمل دوران محکومیت راهی زندان گرگان شد و در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید