فریبا فریدونی، توسط دادگاه کیفری شهرستان خمین با صدور دادنامه ای از اتهامات انتسابی تبرئه شد

فریبا فریدونی

دادگاه کیفری شهرستان خمین با صدور دادنامه ای، فریبا فریدونی، را از اتهام منتسبه تبرئه کرد. او پیش تر از سوی دادگاه این شهر به مصادیق اتهاماتی همچون نشر اکاذیب، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، فریبا فریدونی، فعال مدنی اهل شهرستان خمین، ساکن تهران، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو خمین، به ریاست محمدرضا دهقانی از اتهام《نشر اکاذیب》تبرئه و قرار منع تعقیب این فعال مدنی صادر شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان خمین که طی روزهای اخیر به فریبا فریدونی ابلاغ شد؛”این فعال مدنی از اتهام《نشر اکاذیب از طریق سامانه رایانه ای و مخابراتی》با استناد به اصل ۳۷ قانون اساسی و مفاد چهار و ۲۵۶ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی تبرئه و حکم برائت و منع تعقیب او صادر شد.”

مبنی تشکیل این پرونده بر علیه فریبا فریدونی به انتشار پستی باز می گردد که این فعال مدنی در چگونگی باز است خود در سال ۱۳۹۹، در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده بود.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ هشت اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور با ارسال ابلاغیه ای از طریق سامانه ثنا، پرونده فریبا فریدونی، را جهت به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خمین ارجاع و جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام این فعال مدنی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شعبه مذکور برگزار شده بود.

فریبا فریدونی، در تاریخ سه مرداد ماه ۱۳۹۹، به همراه همسرش، مجید رضایی، توسط ماموران امنیتی در شهرستان خمین، بازداشت و به زندانهای خمین و زندان مرکزی اراک منقل شدند. این زوج فعال مدنی پس از مدتی به تهران و زندان اوین منتقل شدند.

با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۹، فریبا فریدونی و در تاریخ ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۹ هم مجید رضائی، همسر او هر یک با تودیع وثیقه هایی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شدند.

در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰، با آغاز مراحل بازپرسی، شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خمین پس از تشکیل جلسه بازپرسی برای فریبا فریدونی از بابت اتهام《نشر اکاذیب》قرار منع تعقیب صادر کرد که با شکایت ضابط امنیتی این پرونده مجددا به شعبه دیوان عالی کشور بعنوان داور ارجاع و پس از تعیین شعبه بازپرسی به شهرستان خمین بازگشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید