زندان مهاباد؛ ارسطو ملارحیمی با اتمام دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد

ارسطو ملارحیمی

ارسطو ملارحیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مهاباد پس از اتمام دوران حبس آزاد شد.‌ این شهروند پیش تر به اتهاماتی همچون عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به هفت ماه و 16 روز حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی؛ روز شنبه چهار تیر ماه ۱۴۰۱، ارسطو ملارحیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شهرستان مهاباد پس از اتمام دوران حبس تعزیری هفت ماه و ۱۶ روز خود آزاد شد.

لازم به ذکر است، ارسطو ملارحیمی، در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود پس از مراجعه به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای مهاباد بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شده بود.

این فعال مدنی ساکن مهاباد، در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و به تحمل دو سال و هفت ماه و ۱۶ روز و از بابت اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》هم‌ به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده ارسطو ملارحیمی به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰، پس از تبرئه از اتهام《عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام》فقط به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام》حکم صادره بدوی بر علیه او عینا تائید شد.

ارسطو ملارحیمی، در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی به زندان مهاباد منتقل و نهایتا در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ با تودیع قرار کفالت از زندان مهاباد آزاد شد.‌

مبنی احضار، بازجویی، بازداشت و صدور حکم‌حبس تعزیری بر علیه ارسطو ملارحیمی به سبب انتشار مطالبی بوده که او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید