آزادی پنج تن از فعالان صنفی فرهنگیان شهرستان سقز و زیویه با تودیع قرار وثیقه

پنج تن از فعالان صنفی فرهنگیان شهرستان سقز به نام های احمد قادری، طاهر حامدی، حسن رحیمیان،  حسام خاکپور و  محسن شکوهی، پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شدند.‌ هنوز از مصادیق اتهامات وراده به این افراد اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور، با انتشار گزارشی نوشت: احمد قادری، طاهر حامدی، حسن رحیمیان،  حسام خاکپور و  محسن شکوهی، پنج تن از فرهنگیان و فعالان صنفی معلمان اهل شهرستان سقز و زیوبه از توابع استان کردستان، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شدند.‌

براساس این گزارش، آزادی هر یک از فعالان صنفی معلمان شهرستان سقز با تودیع وثیقه صورت گرفته و این شهروندان باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی خود باشند.

لازم به ذکر است، طاهر حامدی و حسن رحیمیان، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سقز بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان‌امنیتی منتقل شده بود‌.

همچنین، محسن شکوهی، فرهنگی بازنشسته ساکن شهرستان سقز هم در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

جملگی مطالبات جامعه فرهنگیان ایران صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی این قشر از جامعه ایران است.‌
ممانعت از انجام فعالیتهای صنفی و سرکوب فرهنگیان، ناقض ماده ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد ۲۱ و ۲۲ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

احضار، بازداشت و پرونده سازی بر علیه فعالان کارگری در حالی صورت می‌گیرد که مطالبات آنها صنفی و برای دستیابی به حقوق شهروندی و در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید